Wednesday, April 14, 2021
Home NEWS Social Media Εξανθρωπισμένοι παράγοντες επιρροής-ΙNFLUENCERS

Εξανθρωπισμένοι παράγοντες επιρροής-ΙNFLUENCERS

Project τέχνης για πολλούς, περίτεχνες διαφημίσεις βιντεοπαιχνιδιών τύπου Sims, καθώς και προσεγμένα ανθρώπινα ολογράμματα για άλλους. Αυτοί είναι μερικοί από τους χαρακτηρισμούς, που χρησιμοποιούνται συχνά για να περιγράψουν την είσοδο της τεχνητής νοημοσύνης, του αυτοματισμού και της ρομποτικής στο χώρο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μέσω της εμφάνισης των ψηφιακών μοντέλων-influencers. Η ιδέα της συνύπαρξης των ανθρώπων με ρομπότ, που προήλθε από τις κινηματογραφικές ταινίες επιστημονικής φαντασίας, μετατρέπεται πλέον από μια μακρά σκέψη των ατόμων σε μια πιθανή πραγματικότητα.

Στη βιομηχανία του επιδραστικού μάρκετινγκ (influencing) των κοινωνικών μέσων – η οποία αδιαμφισβήτητα διακατέχει στις μέρες μας ιδιαίτερη δυναμική- έχουν αναδυθεί (ήδη από το 2016) κάποιοι κυβερνο-οργανισμοί (cyborgs), με λίγα λόγια κάποιοι πλασματικοί άνθρωποι, δημιουργήματα ενός υπολογιστή, οι οποίοι διαθέτουν ανθρωπόμορφα χαρακτηριστικά και ξεχωριστές προσωπικότητες. Οι καρποί αυτοί των ψηφιακών γραφικών έχουν αναλάβει τον ρόλο ψηφιακών περσόνων. Δημοσιεύοντας φωτογραφίες, υποστηρίζοντας ποικίλους κοινωνικούς σκοπούς και τάσεις έχουν συσπειρώσει γύρω τους ένα αρκετά σημαντικό κοινό-ακολούθους. Φυσικά πίσω τους υπάρχουν «έξυπνοι δημιουργοί», εταιρείες ή ιδιώτες, οι οποίοι ενεργώντας είτε αινιγματικά είτε με απόλυτη διαφάνεια είναι υπεύθυνοι για την ανάπτυξη των διαδικτυακών πλατφορμών τους και τη διαμόρφωση τους σε διεθνώς αναγνωρισμένους παράγοντες επιρροής. Έτσι, ορίζουν τα εμφανισιακά χαρακτηριστικά, τις δράσεις, τους φίλους, τις συνεργασίες τους και διαχειρίζονται τα χρήματα, που λαμβάνουν από αυτές.

Εταιρείες στο χώρο της μόδας, της ομορφιάς και όχι μόνο (όπως Dior, Balmain, Balenciaga, Calvin Klein, Coach, Renault) έχουν υποδεχθεί θετικά αυτή την εξέλιξη και έχουν συμπεριλάβει στις καμπάνιες τους ψηφιακούς influencers. Oι πιο διάσημοι από αυτούς είναι η Lil Miquela, η Shudu, η Βermuda, ο Blawko και η Imma. Ο αυξημένος έλεγχος και η ευελιξία είναι τα κυριότερα πλεονεκτήματα, που προσφέρουν στις επιχειρήσεις οι συνεργασίες με τα ανερχόμενα εικονικά «αστέρια». Μπορούν να είναι παντού, οποιαδήποτε στιγμή εξαλείφοντας τα γεωγραφικά εμπόδια και να φωτογραφηθούν με οποιονδήποτε τρόπο. Συνεπώς, σε μια εποχή πανδημίας, κοινωνικής αποστασιοποίησης, συνακόλουθων ακυρωμένων εκδηλώσεων, «παγωμένων» συμφωνιών και συμπυκνωμένων προϋπολογισμών αποτελούν μια σχετικά καινοτόμα και αποτελεσματική λύση.

Παρότι η συνήθης φυσική αντίδραση απέναντι σε κάθε επιστημονική- τεχνολογική καινοτομία συνίσταται στο αίσθημα της αμφιβολίας-ανησυχίας, τα επιμέρους άτομα είδαν τους ψηφιακούς influencers με περίσσεια συμπάθεια. Γιατί όμως να ακολουθείς και να επηρεάζεσαι από ένα τίποτα, από κάτι που στην ουσία δεν υπάρχει (με την παραδοσιακή έννοια του όρου);  Ίσως, διότι ως νέα γενιά είσαι πιο επιρρεπής σε κατασκευασμένα πλάσματα; Ίσως επειδή, μένοντας σπίτι και ασχολούμενος με τα κοινωνικά μέσα διανύεις,-όπως όλοι- μια περίοδο όπου οι «επηρεαστές» (influencers) διαδραματίζουν σημαντικότερο ρόλο από ποτέ ανεξαρτήτως από το αν είναι πραγματικοί ή όχι; Ή μήπως γιατί, όντας εκτεθειμένος σε ένα μέσο όπως το Instagram, όπου οι ταυτότητες περνούν διαρκώς από Photoshop και είναι εν τέλει κατασκευασμένες, αδυνατείς να διακρίνεις τα όρια μεταξύ του πραγματικού και μη; Όπως και να έχει πάντως, μην ξεχνάς να προσέχεις τι «καταναλώνεις». Εν ολίγοις, ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ, καθώς ακόμη και αυτά τα χαριτωμένα εξανθρωπισμένα όντα, που μπορεί να παρουσιάζονται άλλοτε ως εμπορικοί πωλητές, σύμβολα εταιρειών και άλλοτε ως πολιτικά εργαλεία, δεν είναι παρά ένα φουτουριστικό μέσο μάρκετινγκ, μια τάση που σήμερα είναι και αύριο ίσως όχι!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular

Χιτζάμπ κάτω από το κράνος: Η Nora Al Matrooshi είναι η πρώτη γυναίκα αστροναύτης από την Αραβία

Η 28χρονη Nora Al Matrooshi είναι η πρώτη γυναίκα από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα- και την Αραβία ολόκληρη- που θα δει τη γη από πολύ, πολύ...

Έρευνα: Προτιμούν να ταξιδέψουν από το να βρουν την αληθινή αγάπη

Έρευνα για τις τάσεις που καταγράφονται στον τουρισμό δημοσιοποίησε η Booking.

Σαλαμίνα: Βρέθηκε τμήμα του τείχους της Κλασικής εποχής σε αρχαιολογική έρευνα

Ιδιαίτερα σημαντικά ήταν τα αποτελέσματα της διεπιστημονικής υποβρύχιας αρχαιολογικής έρευνας στις ανατολικές ακτές της Σαλαμίνας, που πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο-Οκτώβριο του 2020, για πέμπτο κατά σειρά έτος, στο πλαίσιο...

Recent Comments