Wednesday, April 14, 2021
Home Business ΥΠΑΝ: Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές στις αγορές μέσω social media

ΥΠΑΝ: Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές στις αγορές μέσω social media

Το Υπουργείο Ανάπτυξης εξέδωσε ειδοποίηση – ενημέρωση προς τους καταναλωτές, σχετικά με την προστασία τους από απάτες που εντοπίζονται σε κακόβουλους πωλητές, κυρίως όσον αφορά στις αγορές μέσω social media.

Το ΥΠΑΝ αναφέρει πως οι περιορισμοί στη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων, προκειμένου να συγκρατηθεί η διάδοση της πανδημίας COVID-19 προκάλεσαν σημαντική αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων, με αποτέλεσμα την αύξηση των καταγγελιών για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, όσον αφορά ειδικότερα στις πωλήσεις μέσω των social media.

Συγκεκριμένα διαπιστώνονται:

  • Πωλήσεις απομιμητικών αγαθών («μαϊμού» προϊόντα σε πολύ χαμηλές τιμές).
  • Αποστολή αγαθών, μέσω πολλών εταιρειών ταχυμεταφορών, προκειμένου να  δυσχεραίνεται ο εντοπισμός  των προμηθευτών.
  • Συνοδευτικά δελτία των αποστολών, χωρίς να αναφέρονται τα στοιχεία του αποστολέα και κυρίως η ταχυδρομική διεύθυνση, ή με ελλιπή στοιχεία, ή ψευδή στοιχεία.
  • «ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΑ» πρόσβασης του καταναλωτή στο λογαριασμό του στη σελίδα στα social media, μετά την ολοκλήρωση και παραλαβή της παραγγελίας.
  • «ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΑ» της επικοινωνίας του καταναλωτή με τις προβαλλόμενες στη σελίδα τηλεφωνικές γραμμές και στις φόρμες επικοινωνίας (συνήθως σε κινητά τηλέφωνα).
  • Παραλαβή αγαθών χωρίς παραστατικά διακίνησης και εμπορίας.

Προκειμένου ο καταναλωτής να προστατευτεί όταν πραγματοποιεί αγορές αγαθών μέσω των σελίδων στα social media, συστήνεται, πριν από κάθε παραγγελία και πληρωμή να ενημερώνεται για τα κάτωθι:

  • Τα πλήρη στοιχεία του προμηθευτή: εταιρική επωνυμία, έδρα, τηλέφωνα επικοινωνίας (όχι μόνο κινητό), url shop online (αν υφίσταται), email, ταχ. διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ επιχείρησης.
  • Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος.
  • Τη συνολική τιμή του προϊόντος (συμπεριλαμβανομένων φόρων, εξόδων αποστολής, κλπ.).
  • Τον τρόπο πληρωμής, αποστολής και τη διαθεσιμότητα του προϊόντος.
  • Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, καθώς και την πολιτική επιστροφής της επιχείρησης.

Επιπρόσθετα συστήνονται:

  • Έλεγχος πριν από την πληρωμή ότι ο ιστότοπος παρέχει ασφαλή σύνδεση για τη μετάδοση ευαίσθητων δεδομένων, όπως στοιχείων πιστωτικών καρτών (κλειδαριά στον browser).
  • Αγνόηση των προσφορών που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία.
  • Εντοπισμός στο διαδίκτυο τυχόν σχολίων, εμπειριών ή συστάσεων άλλων καταναλωτών που έχουν κάνει ήδη συναλλαγές με το κατάστημα, έχοντας βεβαίως υπόψη ότι μπορεί να είναι παραπλανητικές ή κατασκευασμένες,.
  • Λήψη επιβεβαίωσης της παραγγελίας.

Ισχυρή σύσταση: Μη παραλαβή δεμάτων όταν η χρέωση γίνεται με αντικαταβολήχωρίς να αναφέρονται τα πλήρη στοιχεία αποστολέα στο συνοδευτικό δελτίο των αποστολών (τα στοιχεία προβλέπονται στην απόφαση 686/064/10-7-2013 του Προέδρου της ΕΕΤΤ (Β’1700)).

Υποβολή καταγγελιών στην τηλεφωνική γραμμή καταναλωτών 1520, ή μέσω email στις διευθύνσεις 1520 -at- fpolis.gr και dimea.ypanep -at- mnec.gr, ή μέσω της σελίδας της ΔΙΜΕΑ στο Facebook, www.facebook.com/dimea.ypanep

Εικόνα: Tracy Le BlancPexels

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular

Χιτζάμπ κάτω από το κράνος: Η Nora Al Matrooshi είναι η πρώτη γυναίκα αστροναύτης από την Αραβία

Η 28χρονη Nora Al Matrooshi είναι η πρώτη γυναίκα από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα- και την Αραβία ολόκληρη- που θα δει τη γη από πολύ, πολύ...

Έρευνα: Προτιμούν να ταξιδέψουν από το να βρουν την αληθινή αγάπη

Έρευνα για τις τάσεις που καταγράφονται στον τουρισμό δημοσιοποίησε η Booking.

Σαλαμίνα: Βρέθηκε τμήμα του τείχους της Κλασικής εποχής σε αρχαιολογική έρευνα

Ιδιαίτερα σημαντικά ήταν τα αποτελέσματα της διεπιστημονικής υποβρύχιας αρχαιολογικής έρευνας στις ανατολικές ακτές της Σαλαμίνας, που πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο-Οκτώβριο του 2020, για πέμπτο κατά σειρά έτος, στο πλαίσιο...

Recent Comments